Frézování asfaltových a betonových ploch
Silniční frézování je tradiční technologií při opravách a údržbě asfaltových a betonových vozovek. V dnešní době je důležité uvážit nejen plochu a celkovou tloušťku frézované vozovky, ale z pasportu vozovky také složení vozovky po jednotlivých konstrukčních vrstvách. Když to je možné, je vhodné odebírat jednotlivé konstrukční vrstvy odděleně, čímž se docílí významných úspor v dalším třídění a využití odfrézovaného materiálu.
Silniční frézy jsou používané na odstranění starých anebo poškozených vrstev vozovek jak v případech, kdy je po položení nových vrstev potřeba původní niveletu vozovky zachovat, tak při požadavku niveletu upravit. Silniční frézy mohou být s úspěchem uplatněny také při úpravě povrchových vlastností vozovek na nebezpečných nehodových úsecích provedením zdrsnění a vyrovnání příčných a podélných nerovností.
Celoplošné frézování provádíme do celkové šíře vozovky v hloubce až 350 mm silničními frézami s pracovním záběrem šíře 2 m a 2,2 m, které jsou vybaveny senzory příčného a podélného sklonu, vícebodovou nivelací a snímačem vodícího lanka. Vozovky frézujeme také podle digitálního modelu v systému 3D nivelace. Dosažená přesnost frézování umožní následné pokládání nových vrstev vozovek v optimálním množství
Silniční frézy s pracovní šířkou 1 m s hloubkou až 330 mm jsou vhodné pro menší výměry při frézování lokálních výsprav, rýh pro inženýrské sítě, na městských komunikacích, křižovatkách a půdorysně členitějších realizacích.
Jemné frézování

Jemný frézovací buben

Standartní frézovací buben
Speciální technologie, někdy nazývaná jako „jemné“ frézování je efektivní a přitom velmi levnou alternativou pro správce vozovek vedoucí ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Stroj je při provádění této technologie vybaven frézovacím bubnem s dvojnásobným počtem frézovacích hrotů oproti bubnu pro potřebu běžného frézování. To umožní provedení povrchů s homogenní makrotexturou a především s výbornými protismykovými vlastnostmi. Dalším efektem v jednom kroku je odstranění vyjetých kolejí a dosažení požadované nivelety v příčném směru, což vede k účinnému odvedení srážkové vody z povrchu vozovek. A třetí výhodou je, že na takto upravený povrch není nutné pokládat další vrstvy. Tím se výrazně ušetří provozní prostředky a přírodní zdroje.
Úpravu povrchu „jemným“ frézováním je vhodné použít k odstranění nerovností a vodorovného dopravního značení před zamýšlenou údržbou vozovek za pomoci tenkovrstvých technologií jako jsou emulzní mikrokoberce a nátěry, případně před pokládkou tenkých hutněných asfaltových koberců.
„Jemné“ frézování je možné provádět na betonových i asfaltových vozovkách.
Rozsáhlé reference a dlouholeté zkušenosti našich specialistů rádi nabídneme také pro vaše komunikace. Neváhejte nás kontaktovat, poradíme a připravíme vám řešení na míru!
Pro více informací nás kontaktujte.